Czynniki wpływające na pozycje strony w Google 

Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką internetową w Polsce. Każdego miesiąca korzysta z niej ponad 90% wszystkich Internautów generując przy tym kilka miliardów wyświetleń. Nic dziwnego, że wiele właścicieli stron internetowych marzy o tym, aby pojawiać się tam wysoko na konkurencyjne frazy. Kto jednak kiedykolwiek zajmował się pozycjonowaniem stron internetowych ten wie, jak ciężki jest to temat do zgłębienia i jak wiele wymaga czasu oraz nakładu finansowego. Jakie kryteria należy jednak spełnić, aby stać się królem wyników organicznych? Przyjrzyjmy się kilku ważnym czynnikom, które wpływają na pozycje stron w Google: 

Linki do strony 

Wiele mówi się o tym, jak ważne dla pozycjonowania są treści i unikalny content, prawda jest jednak taka, że to tylko połowa sukcesu w SEO. Nawet jeśli artykuł, który napiszesz zostanie nominowany do Nagrody Nobla, bez odpowiedniej ilości linków nie pojawisz się wysoko w Google na żadną z konkurencyjnych fraz. Jak mówi branżowe powiedzenie: „If Content is King, Links Are Queen”.  

Szybkość strony 

Zgodnie z oficjalnymi informacjami Google, szybkość strony jest jednym z czynników rankingowych. Oczywiście powodów, dla których warto dbać o szybko ładującą się stronę jest więcej. Nie ma chyba większego marnotrawca w marketingu internetowym niż opuszczenie strony przez użytkownika z powodu wolnego ładowania. Jeśli nie wiesz, czy Twoja witryna jest wolna, czy szybka – polecam przeprowadzenie testu w narzędziu PageSpeed Insights. Uzyskanie wyniku od 75 do 100 świadczy o pozytywnym wyniku, natomiast 75 punktów i mniej jest sygnałem ostrzegawczym, że należy podjąć kroki w celu przyśpieszenia strony.  

Przeczytaj także  Branże warte uwagi w 2022

Certyfikat SSL 

Opierając się na oficjalnych przesłankach Google, SSL jest jednym z czynników rankingowych. Bez względu na to, jak duży jest wpływ protokołu SSL na pozycjonowanie, warto zadbać, aby na naszej stronie pojawiała się zielona kłódeczka. Od lipca 2018 Google Chrome zamierza oznaczyć wszystkie strony bez https jako niebezpieczne, co w przypadku e-commers’ów może skutecznie odstraszać klientów przed zakupem. 

Słowa kluczowe w meta tagach 

Słowo kluczowe w meta title to wciąż jeden z najważniejszych czynników rankingowych. Czasem odpowiednio zredagowany tytuł strony może skutecznie zwiększyć pozycje witryny w wyszukiwarce Google. Podczas redagowania tytułu warto zadbać o jego długość, maksymalnie 70 znaków. Dłuższy tekst zostanie ucięty w wyszukiwarce, co może być mało estetyczne. Unikaj również tzw. keyword stuffing, czyli sztucznego upychania słów kluczowych, za które możesz zostać ukarany. 

Struktura nagłówków w serwisie 

W języku HTML występuje 6 rodzajów nagłówków. Ich zadaniem jest przekazywanie informacji o poszczególnych sekcjach serwisu. Odpowiednio stworzone nagłówki, zawierające frazy kluczowe, są jednym z czynników wpływających na pozycje strony. Podczas tworzenia nagłówków warto zadbać o ich hierarchie. Nagłówki wyższego rzędu, w szczególności H1 powinny być zarezerwowane dla słów kluczowych o największym potencjale lub po prostu tych, na których zależy Tobie najbardziej.  Te niższego rzędu H2-H6 możesz przeznaczyć na odmiany słowa kluczowego, synonimy, lub słowa wskazujące na kontekst Twojego artykułu.