Kampanie remarketingowe – skuteczne prowadzenie

Kampaniami remarketingowymi nazywamy wszystkie działania, które mają na celu ponowne sprowadzenie potencjalnego konsumenta na daną stronę internetową.

Na czym polegają kampanie remarketingowe?

Są to wszelkiego rodzaju działania powodujące powrót klienta, który odwiedził już stronę internetową firmy. Dotarcie do potencjalnych konsumentów jest możliwe, dzięki wykorzystaniu plików cookie.

Sposób działania kampanii remarketingowych jest wbrew pozorom bardzo prosty. Wystarczy, że potencjalny klient wejdzie na stronę internetową i podejmie na niej jakieś działania, nie musi on jednak dokonać zakupu. Wtedy po jakimś czasie zaczną wyświetlać mu się reklamy przeglądanych wcześniej produktów.

Rodzaje kampanii remarketingowych

Istnieją dwa rodzaje kampanii remarketingowych, powinny być one dobrane pod wielkość oraz potrzeby danego przedsiębiorstwa. Znacznie różnią się one od siebie, natomiast ich odpowiednie zrozumienie oraz dopasowanie pozwoli na osiągnięcie oczekiwanego efektu.

Remarketing standardowy nie jest tak skomplikowany oraz wymagający jak dynamiczny. Najczęściej wykorzystuje się go w celach reklamowych dla niewielkich sklepów internetowych. Może on działać po każdym wejściu na stronę lub po wykonaniu określonego działania, takiego jak odwiedzenie konkretnej zakładki, albo przeglądanie danych produktów. Jednak wybierając taki rodzaj kampanii, należy liczyć się z ogromnymi wymaganiami co do tworzenia kreacji graficznych.

Przeczytaj także  Jak uporać się z raportami i zestawieniami końcowymi w firmie?

Natomiast zupełnie innym sposobem na prowadzenie działań mających na celu zachęcenie do powrotu na stronę internetową klienta jest remarketing dynamiczny. Stanowi on dużo bardziej zaawansowany sposób na reklamę, wymaga on konfiguracji przez web developerów lub programistów. Sposób oraz częstotliwość promowania produktów danej firmy zależy od aktywności klientów w sklepie online. Jednak do działań remarketingu dynamicznego nie potrzeba specjalnie przygotowanych kreacji graficznych, wystarczą zwykłe zdjęcia produktów nawet takie, jakie są umieszczone na stronie internetowej.

Jak skutecznie prowadzić kampanie remarketingowe?

Kampanie remarketingowe muszą być dopasowane pod rodzaj prowadzonej działalności. Jeśli firma zajmuje się sprzedażą produktów drogich lub wystarczających na dłuższy okres, takie jak samochody, nie może wyświetlać reklam zaraz po jego zakupie. Takie działania prowadziłyby do narastającej frustracji oraz irytacji konsumentów, co mogłoby przynieść negatywne skutki. Dlatego tak istotny jest dobór odpowiedniej częstości do profesji danej firmy.

Kolejnym ważnym czynnikiem w remarketingu są kanały, na których mają się odbywać działania remarketingowe. Mogą to być różne strony internetowe, do jednych z najpopularniejszych należą instagram, facebook, youtube lub google ADS. Wybór platformy współpracującej opiera się na danej niszy konsumentów, do której kierowane są sprzedawane produkty. Zależą one od wielu czynników, między innymi wieku, zainteresowań, płci oraz indywidualnych preferencji klienta.

Przeczytaj także  Spedycja, wszystko co powinieneś wiedzieć

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *