Gdzie warto studiować marketing

Marketing i zarządzanie to studia cieszące się dużą popularnością. Nic dziwnego, kierunek ten w końcu przydaje się osobom zajmującym się sprzedażą, menedżerom oraz kierownikom firm. Jak wyglądają te studia? Gdzie warto studiować marketing?

 

Czym charakteryzują się studia marketingowe?

Marketing to studia z zakresu ekonomii, których celem jest zapoznanie studentów z mechanizmami i zasadami panującymi na rynku, strategiami sprzedaży oraz odpowiednim podejściem do klienta. Badania rynku, analizy marketingowe, zarządzanie zasobami ludzkimi, handel zagraniczny, informatyka, czy e – marketing to tylko niektóre dziedziny, które obejmują te studia. Większość uczelni oferuje studia I stopnia, II stopnia oraz studia podyplomowe z zakresu marketingu. Studia podyplomowe odbywają się zwykle w trybie zaocznym, a częstotliwość zjazdów jest ustalana przez uczelnię. Sam program jest nastawiony zarówno na zdobywanie wiedzy teoretycznej, jak i umiejętności praktycznych, niezwykle przydatnych podczas późniejszej pracy w zawodzie.

 

Kto powinien studiować marketing?Audience at the conference room.

Marketing to kierunek dla wszystkich, których praca związana jest ze sprzedażą, reklamą oraz budowaniem relacji z klientami. Menedżerowie nauczą się dzięki nim skuteczniej pozyskiwać klientów, zaś osoby pracujące w działach PR zdobędą wiedzę umożliwiającą poszerzenie zasięgu firmy. Nawet jeśli nie mamy wykształcenia ekonomicznego możemy studiować marketing. Studia podyplomowe są świetnym sposobem na umocnienie swojej pozycji na rynku pracy, nabycie nowych umiejętności, a nawet awans na wyższe stanowisko. Studia z zakresu marketingu przydadzą się zarówno w pracy w małych firmach, dużych korporacjach, jak i organizacjach non profit. Dyplom uzyskany po ukończeniu tego kierunku umożliwia pracę na stanowiskach takich jak: specjalista do spraw reklamy, specjalista do spraw analizy rynku, doradca klienta, specjalista do spraw marketingu i wiele innych. Wiedza, którą można na nich nabyć okazuje się także przydatna podczas zakładania własnego przedsiębiorstwa.

Przeczytaj także  Międzynarodowe stosunki gospodarcze – charakterystyka kierunku

 

Gdzie studiować marketing?

Studia na kierunku marketing oferuje większość polskich uczelni mających w programie kierunki ekonomiczne. Należą do nich m.in. Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Uniwersytet Łódzki, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Wyższa Szkoła Ekonomii Stosowanej i Handlu Zagranicznego w Radomiu, Uniwersytet Gdański, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Wyższa Szkoła Handlowa we Wrocławiu, czy Wyższa Szkoła Handlowa w Krakowie. Marketing od lat cieszy się dużą popularnością, więc można znaleźć go na uczelniach w niemal całym kraju. W przypadku studiów I stopnia zwykle decydują przedmioty zdawane na maturze. Natomiast jeśli chodzi o studia podyplomowe warunki rekrutacji ustalane są przez uczelnię, choć zwykle wystarczy sama aplikacja.

Marketing to atrakcyjny kierunek nie tylko dla osób pracujących w działach sprzedaży. Jego ukończenie pomaga w nawiązywaniu branżowych kontaktów, badaniach rynku, czy docieraniu do klientów.